Skip to content

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google – podstawowe informacje

Pozycjonowanie firmy w wyszukiwarce Google jest jednym z najważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę, jeśli chodzi o marketing online. Search Engine Optimization (SEO) to proces poprawiający widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwarek internetowych. W istocie oznacza on optymalizację strony czyli oddziaływanie na czynniki on-site, jednak potocznie rozumie się pod tym pojęciem, a zwłaszcza pod jego skrótem działania zarówno on-site jak i off-site. Wyszukiwarki dostarczają wyniki wyszukiwania na podstawie pewnych czynników rankingowych.

Czynniki rankingowe

Czynniki rankingowe, czyli wpływające na określenie przez algorytm Google pozycji strony na daną frazę, dzielą się na te dotyczące samej strony pozycjonowanej – on-site oraz te wszystkie które są poza stroną pozycjonowaną.

Optymalizacja strony

Optymalizacja jest niezbędnym warunkiem uzyskania dobrych pozycji pod kątem danej frazy czy fraz. Bez niej algorytm nie będzie wiedział na jaką frazę chcesz by strona była wysoko w wynikach.

Linki z innych stron

Powszechnie uważa się, że najważniejszymi czynnikami rankingowymi off-site są linki prowadzących do danej witryny z innych witryn. Linki te można tworzyć na wiele różnych sposobów, w tym za pomocą publikowania artykułów z linkiem tematycznie powiązanych z pozycjonowaną stroną. Wyszukiwarki, takie jak Google, wykorzystują liczbę linków przychodzących do określenia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

Published inBiznes